Sidor

Om mig

Mitt foto
Jag är en glad och social trebarnsmor som värderar hälsan högt. En god hälsa lägger grunden för så mycket annat gott i livet. Är nog lite fritänkande och omvärderande och tycker inte att allt ska vara som det alltid varit bara för att det är något man är van! Går ofta på min egen magkänsla och att testa nya saker är inte alltid av ondo. Visar det sig inte vara bra så har man iaf lärt sig något.

Jag letar

lördag 3 december 2011

Kladdkaka deLux ;)

Ingredienser: 
Helt fantastiskt...vad den gör en snäll ;)
4 ägg
sötning efter smak, Bakery+ eller sukrinblandning, stevia strö, honung.
1 ½-2 dl mandelmjöl (här är det gott med eget mandelmjöl som inte är så finkornigt)
200 gram smör
200 gram mörk choklad
½-1 tsk vaniljpulver


Gör så här:
Smält smöret och chokladen tillsammans på lagom värme.
Vispa ihop ägg, sötning och vanilj. Häll ner chokladsmeten och mjölet och vispa runt det.
Smöra en ugnsform med löstagbarkant och bröa med lite kokos.
Häll i smeten och grädda i 200 grader i ca 6-8 minuter. Den ska vara lös och "skakig".
Ställ den kallt.Skär försiktigt med en vass kniv och lägg upp tårtbitar.
Servera med en klick grädde och bär, eller varför inte hemgjord glass.



...å....glömde tillägga...om man nu inte har någon ugn...behöver man inte alls deppa ihop...utan fatta första bästa slickepott...och slicka i dig all smet...den är gryyyym ;)




Härligt smetig inuti, nästan så tankarna skenar iväg till chokladmousse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar