Sidor

Om mig

Mitt foto
Jag är en glad och social trebarnsmor som värderar hälsan högt. En god hälsa lägger grunden för så mycket annat gott i livet. Är nog lite fritänkande och omvärderande och tycker inte att allt ska vara som det alltid varit bara för att det är något man är van! Går ofta på min egen magkänsla och att testa nya saker är inte alltid av ondo. Visar det sig inte vara bra så har man iaf lärt sig något.

Jag letar

onsdag 14 september 2011

Pesto

Ingredienser:
50 g pinjenötter (rosta)
2 krukor färsk basilika
2 dl  olivolja
100 g riven parmesan
1 vitlöksklyfta
0,5 krm Svartpeppar
1 krm salt

Gör så här:
Rosta pinjennötterna. Kör basilika och nötter med mixer. Blanda i vitlök och kör lite till med oljan. Tillsätt osten och kryddor och rör om. Håller ca 1 vecka i kylen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar