Sidor

Om mig

Mitt foto
Jag är en glad och social trebarnsmor som värderar hälsan högt. En god hälsa lägger grunden för så mycket annat gott i livet. Är nog lite fritänkande och omvärderande och tycker inte att allt ska vara som det alltid varit bara för att det är något man är van! Går ofta på min egen magkänsla och att testa nya saker är inte alltid av ondo. Visar det sig inte vara bra så har man iaf lärt sig något.

Jag letar

fredag 6 januari 2012

Pajdeg

Ingredienser: 
1 dl pofiber
1 msk fiberhusk
½ tsk bakpulver
1 äggula
½ dl creme fraiche
1 dl riven ost
½ tsk salt
75 g rumsvarmt smör

Gör så här:
Rör ihop allt i en bunke och låt stå i 5-10 minuter att svälla. Klä sedan en pajform med degen och förgrädda i 200 grader i ca 8 minuter.

Fyll med valfri fyllning och fortsätta grädda klart pajen.

Ex på äggstanning att hälla över: 
2-3 ägg
1-2 dl creme fraiche
1½dl grädde
salt och vitpeppar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar