Sidor

Om mig

Mitt foto
Jag är en glad och social trebarnsmor som värderar hälsan högt. En god hälsa lägger grunden för så mycket annat gott i livet. Är nog lite fritänkande och omvärderande och tycker inte att allt ska vara som det alltid varit bara för att det är något man är van! Går ofta på min egen magkänsla och att testa nya saker är inte alltid av ondo. Visar det sig inte vara bra så har man iaf lärt sig något.

Jag letar

fredag 16 september 2011

Pizzapones

Ingredienser:
2,5 dl pofiber
2 tsk bakpulver

6 ägg
½ dl vispgrädde
4 dl riven ost (gärna med mycket smak)
2 msk oregano
1 krm vitlökspulver

10 skivor rökt skinka

Gör så här:
Tillagningstid 30minuter.

Blanda de torra ingredienserna. 
Vispa upp äggen med vispgrädde i en bunke. Riv osten och strimla skinkan. Lägg allt i samma bunke och blanda ordentligt. Låt svälla i 10 minuter.

Lägg på plåtar med sked och platta till lite med handflatan. 
Strö över lite oregano och ev lite ost. 
Grädda 10-15 minuter i 200 grader i mitten av ugnen. 

TIPS! Om man utesluter skinkan får man goda morronbullar.

Recept inskickat till lchfrecept av Micaela Erlandsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar