Sidor

Om mig

Mitt foto
Jag är en glad och social trebarnsmor som värderar hälsan högt. En god hälsa lägger grunden för så mycket annat gott i livet. Är nog lite fritänkande och omvärderande och tycker inte att allt ska vara som det alltid varit bara för att det är något man är van! Går ofta på min egen magkänsla och att testa nya saker är inte alltid av ondo. Visar det sig inte vara bra så har man iaf lärt sig något.

Jag letar

måndag 23 januari 2012

Kycklinggryta med timjan och rosmarin

Sådärja...nu har Sondellskan lyckats!
Gjorde LCHF pannkakor till barnen för att testa barnen lite. Det gick hem.
Då sneglar de på mammans goda gryta.......vill smaka......vill ha mera....vill äta flera ggr......*löper iväg och köper trisslotter* :)
Sköt från höften och hoppas jag kommer ihåg hur :)

Ingredienser: 
4 kycklingfiléer
en hel vitlök
2 dl grädde
2 dl crème fraiche

100 g philadelphia (eller sno i hela asken om andan faller på) *skratt*
skivade champinjoner (jag tar rätt så många)
soja
timjan, rosmarin, salt
ev sambal oelek för starkare smak

Gör så här:
Skala klyftorna i vitlöken och skiva svampen. Dela filéerna i mindre grytbitar. Stek tillsammans i rikligt med smör och krydda på.
Plocka ur allt utom några vitlöksklyftor och lägg i annan gryta eller på ett fat. Tillsätt grädden i stekpannan för att få med 'steket' i såsen :)
Tillsätt philla och crème fraichen och vispa ihop. Mixa gärna såsen så att vitlöken som är kvar ger mer smak och krydda sedan och tillsätt en skvätt soja. Lägg ner kycklingsteket i såsen och låt puttra lite.

Servera med broccolimos eller en god sallad.


Försök att bortse från den vita massan i botten...sonen
ville ha med sin tallrik i bloggen.




Antar att det hade gått att fräsa i lite bacon i detta också. Eller ha i broccolin i grytan. 
Själv passade jag på att strö över lite gurkmeja då jag kryddade kycklingen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar