Sidor

Om mig

Mitt foto
Jag är en glad och social trebarnsmor som värderar hälsan högt. En god hälsa lägger grunden för så mycket annat gott i livet. Är nog lite fritänkande och omvärderande och tycker inte att allt ska vara som det alltid varit bara för att det är något man är van! Går ofta på min egen magkänsla och att testa nya saker är inte alltid av ondo. Visar det sig inte vara bra så har man iaf lärt sig något.

Jag letar

onsdag 18 januari 2012

Pannkakor eller våfflor

Kanske en av de maträtter som man snabbt saknar då man övergår till lågkolhydratkost.
Men...deppa inte, här kommer ytterligare ett pannkaksrecept.
Detta blir ca 4-6 st pannkakor, med mättnadskänsla efter en :) perfekt snabbmat till matlådan.

Dessa verkar vara de pannkakor som går hem hos de flesta LCHFare :) och man kan se receptet med lite variationer lite varstans.
Lycka till!
 Tips! Jag brukar hälla på lite extra av mjölken eller ännu hellre av grädden efter det svällt lite. Det blir en väldigt dryg trög smet och den ger fler pannkakor och blir lättare att hantera. Men späd inte för mycket bara.

Själv föredrar jag att ha en klick Bregott till pannkaka men det
här var helt ok, blandning av olika bär och en klick grädde.
Ingredienser:
4 ägg
2dl grädde
1 dl gammeldags mjölk
2 msk fiberhusk
salt
ev smaksättning som vaniljpulver el dyl.

Större laddning
10 ägg
5-6 dl grädde
3 dl mjölk
4 msk fiberhusk
1 tsk salt

Gör så här: 
Blanda samman allt och låt svälla i 5 minuter till en trööööög smet.
Grädda i smör i varm panna. Smeten kan behöva lite hjälp på traven att ta sig från klick till pannkaka. Servera med lite smör eller bär och grädde.




3 kommentarer:

Summa sidvisningar