Sidor

Om mig

Mitt foto
Jag är en glad och social trebarnsmor som värderar hälsan högt. En god hälsa lägger grunden för så mycket annat gott i livet. Är nog lite fritänkande och omvärderande och tycker inte att allt ska vara som det alltid varit bara för att det är något man är van! Går ofta på min egen magkänsla och att testa nya saker är inte alltid av ondo. Visar det sig inte vara bra så har man iaf lärt sig något.

Jag letar

måndag 12 september 2011

Fläskfilé med ädelost och bacon

Ingredienser: 1 fläskfilé alt. 3-4 kycklingfiléer
1 röd paprika
1 påse champinjoner, skivade (ganska många)
1-2 vitlöksklyftor
2 pkt bacon
3 dl vispgrädde
2 dl crème fraiche
1 fond du chef
1 Kvibille ädelost (jag brukar välja den svarta)
(1 gul lök) om man vill

Salt och peppar, gärna cayenne eller chilipulver.
Krydda gärna med Sambal Oelek i såsen.
Gör så här:
Bryt ner osten i grädde och crème fraiche. Tillsätt FondDuChef och salta och peppra, tillsätt även lite sambal efter smak. Pressa i vitlöken. Koka ihop till en slät sås.
Skiva eller skär bitar av filén och bryn den, krydda gärna med cayenne eller annan god krydda. Lägg över i ugnsfast form. Strimla paprika, svamp, lök och bacon. Stek i smör tills det mjuknat ordentligt. Rör ihop alltsamman i formen och häll över såsen. Ställ i ugn på 200grader tills det bubblar och kokar.

Servera med en god sallad.
Här med fetaostsallad och avocado.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar