Sidor

Om mig

Mitt foto
Jag är en glad och social trebarnsmor som värderar hälsan högt. En god hälsa lägger grunden för så mycket annat gott i livet. Är nog lite fritänkande och omvärderande och tycker inte att allt ska vara som det alltid varit bara för att det är något man är van! Går ofta på min egen magkänsla och att testa nya saker är inte alltid av ondo. Visar det sig inte vara bra så har man iaf lärt sig något.

Jag letar

söndag 9 december 2012

Ingen ursäkt längre...

Nä, det finns ingen ursäkt längre att inte julbaka.
Jag köpte Mariannes bok och lite av sötningsmedlet Bakery+  så att jag skulle kunna göra lite julfika.


Boken var väldigt fin och jag hoppas det kommer flera. Nu är jag ju ingen fikatok så jag klarar mig utan ändå. Men det kan vara kul att kunna bjuda någon gång och själv också delta i fikat.

Resultatet blev ok.
Jag känner av bismak på alla sötningsmedel så även detta. Men ytterst lite måste jag säga.

Testat mjuk pepparkaka och Kärleksmums samt litet annat från egna recept.



Kanel och kardemummakaka

Jag testade även baka pepparkakor i år och efter att ha testat några recept på "pepparkakskakor" måste jag säga att det är svårt att få tillräckligt med smak av kryddorna. Det har en tendens att bli lite lamt. Men, problem är ju till för att lösas. Nästa gång ska jag minsann få ordentligt med smak på dem. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar