Sidor

Om mig

Mitt foto
Jag är en glad och social trebarnsmor som värderar hälsan högt. En god hälsa lägger grunden för så mycket annat gott i livet. Är nog lite fritänkande och omvärderande och tycker inte att allt ska vara som det alltid varit bara för att det är något man är van! Går ofta på min egen magkänsla och att testa nya saker är inte alltid av ondo. Visar det sig inte vara bra så har man iaf lärt sig något.

Jag letar

lördag 13 september 2014

Chokladbollar!

Japp, det kan jag bjuda på.

Jag fick smaka dessa hos min kusin, de är inte alls kolhydratfria på något vis, men att jag måste sno ihop ett gäng ändå.

Men, de är fria från vitt socker och gluten och mjölkprodukter, vilket är det viktigaste. Godsaker är ju fortfarande godsaker.

Jag testade mixa ihop lite och den här mängden passade bra. Men det finns säkerligen andra doseringar och förslag att testa.

Ingredienser: 
1 pkt dadlar (200gram är den jag köper)
1,5 dl glutenfria havregryn
4msk kokosnötsolja
3 msk starkt kaffe
3-4 msk kakao

kokos

Gör så här:
Kör ner allt i en mixer och kör till en smet. Den blev väldigt kletig men det gick att rulla bollar om jag blötte ner händerna litet.
Rullade till små bollar och rullade dem i kokos.

Förvarade dem i frysen, för de var nästan godast då de var halvfrysta och kalla.

Än fast det var ruggigt gott att slicka skålen :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar