Sidor

Om mig

Mitt foto
Jag är en glad och social trebarnsmor som värderar hälsan högt. En god hälsa lägger grunden för så mycket annat gott i livet. Är nog lite fritänkande och omvärderande och tycker inte att allt ska vara som det alltid varit bara för att det är något man är van! Går ofta på min egen magkänsla och att testa nya saker är inte alltid av ondo. Visar det sig inte vara bra så har man iaf lärt sig något.

Jag letar

fredag 16 september 2011

Ska erövra Budapest!!!

...med mycket dåliga resultat!

Skit också.

Nu har jag och bästaste Budapestkompanjonen Lasseman experimenterat otaliga gånger. Och vi får inte till Budapesten.

Vi har utgått från ett recept som vi hittat på LCHFrecept-sidan och laborerat och resultatet har helt enkelt varit att vi äter upp fyllningen och kastar resten.

Nu tänkte vi ge det en chans till...

Resultat kommer.
Ska segra över Budapest helt enkelt.


Budapest med stevia

Ingredienser:
6 äggvitor
3 msk sukrinmelis
½krm stevia
0,5 dl kokosnötmjöl
1 dl hasselnötsmjöl
1 dl finhackade hasselnötter

Fyllning
2,5 dl vispad grädde

Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader. Vispa äggvitorna med sötningen så det blir en fast marängsmet. Blanda resten av ingredienserna och vänd försiktigt ner i marängsmeten. Bred ut i långpanna med bakplåtspapper.
Grädda i mitten av ugnen ca 15 minuter. Stjälp upp och vänd till annat bakplåtspapper och låt svalna.
Vispa grädde och blanda med ev fyllning av hallon eller annat.
Bred ut på marängbottnen och rulla ihop till en tårta.

TIPS! Spritsa ut smeten i ränder på plåten i längder tätt intill varandra. Det blir enklare att rullar ihop den sen då den svalnat utan att den spricker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar