Sidor

Om mig

Mitt foto
Jag är en glad och social trebarnsmor som värderar hälsan högt. En god hälsa lägger grunden för så mycket annat gott i livet. Är nog lite fritänkande och omvärderande och tycker inte att allt ska vara som det alltid varit bara för att det är något man är van! Går ofta på min egen magkänsla och att testa nya saker är inte alltid av ondo. Visar det sig inte vara bra så har man iaf lärt sig något.

Jag letar

tisdag 6 mars 2012

Måltidsersättning

Ja nu har Livsmedelsverket reagerat över innehållet i de så kallade måltidersättningarna som finns i butikernas hyllor. Dessa produkter lockar överviktiga, i tron om snabb viktnedgång. 
Istället, innehåller de väldiga mängder socker och det hade nog varit billigare att dra i sig en läsk eller något annat som är billigare. 

Livsmedelverket om måltidsersättningarna


Snabba mellanmål för den som vill gå ner i vikt








Jag begriper inte att ett naturligt tillstånd hos
människan, hungern, skall kontrolleras? Den
ska stillas och inget annat.


Och varför, om man vill bli av med sötsug och godisnojjor, ska man stoppa i sig något som både ser ut som, smakar  och är som godis? Vem skulle ge en alkoholist en bärs med "nyttig" etikett och skriva Naturlig Maltdryck på istället för Öl?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar