Sidor

Om mig

Mitt foto
Jag är en glad och social trebarnsmor som värderar hälsan högt. En god hälsa lägger grunden för så mycket annat gott i livet. Är nog lite fritänkande och omvärderande och tycker inte att allt ska vara som det alltid varit bara för att det är något man är van! Går ofta på min egen magkänsla och att testa nya saker är inte alltid av ondo. Visar det sig inte vara bra så har man iaf lärt sig något.

Jag letar

torsdag 31 maj 2012

Angående Stevias intåg i våra matbutiker...

Här är en artikel som handlar om Stevias godkännande som sötningsmedel.

Jag tycker att all granskning är bra och har själv hört talas om effekten på handjur och infertilitet, men undrar också hur stor dos detta kräver.

I artikeln kan man läsa att man inte ska överskrida gränsen 1 liter läsk för ett barn och 3 liter för en vuxen.
Jag håller med...för varför i hela friden ska man sätta i sig sådana mängder sötad föda???
Det är ju absolut lika ohälsosamt med läsk sötad med socker.
TRE LITER!!! Om dagen!
Ja, det är en överdos måste jag hålla med om.

Sedan är det ju faktiskt så att skadorna av socker bör tas upp för de är enorma i dagens "tunga" samhälle men skulden ligger fortfarande hos fettet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar