Sidor

Om mig

Mitt foto
Jag är en glad och social trebarnsmor som värderar hälsan högt. En god hälsa lägger grunden för så mycket annat gott i livet. Är nog lite fritänkande och omvärderande och tycker inte att allt ska vara som det alltid varit bara för att det är något man är van! Går ofta på min egen magkänsla och att testa nya saker är inte alltid av ondo. Visar det sig inte vara bra så har man iaf lärt sig något.

Jag letar

torsdag 17 maj 2012

Smoothie med Smetana

En annan variant av smoothie som jag drar i mig om det blir bråttom eller om jag måste bli tokmätt fort :)

Blandar Smetana och grädde med lite bär och vaniljpulver. Supergott och bra mycket fetare än om man väljer youghurt. Smetana innehåller nämligen 42% fett jämfört med den tuskiska youghurtens 10%.
Smetana är laktosfri och är en syrad grädde och innehåller 2,5g kh/100g.
Ibland använder jag CremeFraiche istället för smetana, allt för det där extra fettet.

Den blir en rejäl tyngd i magen! Är man känslig kanske man inte ska smälla i sig denna på morgonen ;)

Jag tar ungefär 1 dl lite drygt av Smetana och 1,5 dl grädde. En näve goda bär och en uns vaniljpulver.


Presentationen är kanske inte den bästa med det
glaset till frukost ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar