Sidor

Om mig

Mitt foto
Jag är en glad och social trebarnsmor som värderar hälsan högt. En god hälsa lägger grunden för så mycket annat gott i livet. Är nog lite fritänkande och omvärderande och tycker inte att allt ska vara som det alltid varit bara för att det är något man är van! Går ofta på min egen magkänsla och att testa nya saker är inte alltid av ondo. Visar det sig inte vara bra så har man iaf lärt sig något.

Jag letar

onsdag 27 februari 2013

Chokladbollar

Vi testade göra Åses "56 kilo" chokladbollar till lördagsmys för ett tag sedan. 
Båda killarna gillade dem mycket. Jag tyckte om dem med. Men lite ovant med så mycket kokos i dem bara. 
Kommer definitivt göra dem fler gånger. 
Har gjort om litet i receptet, bland annat bytt ut sötningen mot Bakery+ och minskat på kaffet lite. 

Ingredienser:
100 gram smör
100 gram kokosflingor av bra kvalitet 
100 gram, ungefär 3 dl mandelmjöl 
2 msk kakao 
1,5 msk starkt kaffe
2 msk Bakery+

Blanda rumsvarmt smör och ev sötning med elvisp, rör sedan ner övriga ingredienser och vispa ihop! Rulla små bollar och rulla i kokosflingor och ställ sedan kallt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar