Sidor

Om mig

Mitt foto
Jag är en glad och social trebarnsmor som värderar hälsan högt. En god hälsa lägger grunden för så mycket annat gott i livet. Är nog lite fritänkande och omvärderande och tycker inte att allt ska vara som det alltid varit bara för att det är något man är van! Går ofta på min egen magkänsla och att testa nya saker är inte alltid av ondo. Visar det sig inte vara bra så har man iaf lärt sig något.

Jag letar

onsdag 27 februari 2013

Potatismos...

...äter jag ju inte längre själv...men mina barn gör det. Det är kanske inte det man tänker då man äter LCHF att äta potatismos men Low Carb behöver inte betyda NonCarb.
Jag har aldrig köpt ett paket pulvermos men däremot alltid försökt göra egen mos. Och alltid hamnat 2a i den "tävlingen"!

Tills jag började göra den "mer" LCHF...
Nu vill sonen bara äta potatismos.
Mammas mos :)

Jag gör nog inget märkvärdigt.
Tärnar potatis och kokar den mjuk. Stampar den och tillsätter en rejäääääl klick smör i pannan. En "gluck" grädde och en eller två ägg, sedan vispar jag deta med elvispen fluffigt och kryddar med vitpeppar och salt.

Det blir mindre andel potatis än vanligt och ägget och grädden i sällskap med smöret gör det väldigt mättande.
Och jag begriper inte hur den blev så här sné!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar